Pitch tj. Sales Pitch predstavlja način da ubedimo nekoga u nešto.Izlažući unapred pripremljenu prezentaciju strategije razvoja proizvoda ili usluge, pokušavamo da ubedimo nekoga da naš proizvod ili usluga ima potencijal razvoja i komercijalizacije na tržištu. Da ne zalazim preterano u teoriju ovognaizgled jednostavnog koncepta, odmah ću preći na neke savete koje možete primeniti kako biste duže održali pažnju ljudi koji vas slušaju i kako biste na efektivniji način predstavili vaš proizvod ili uslugu.

Pre same prezentacije

  • Saznajte ko je vaša publika i upoznajte je – morate da znate koje potrebe imaju vaši slušaoci.
  • Pobrinite se da sve radi kako treba – laptop, projektor i ostala oprema.

U toku prezentacije

  • Slogan – slogan treba da bude na prvom slajdu, da zainteresuje ljude. To je način na koji vi privlačite pažnju ljudi koji treba da vas slušaju.
  • Ciljna grupa – jasno objasnite ko treba da kupi vaš proizvod i predstavite koje osobine takvikupciimaju. Kada odaberete dobru ciljnu grupu, ljudi će se poistovetiti sa vašim proizvodom i postaće vaši verni kupci.
  • Problem – objasnite šta je to što zadaje poteškoće ljudima, šta je to što vi vašim proizvodom ili uslugom rešavate.
  • Rešenje – navedite koji je to benefit koji vaši korisnici dobijaju kada vašim proizvodom reše problem koji imaju. Kako ste drugačiji u odnosu na vašu konkurenciju? Zašto treba da kupimo vaš proizvod?
  • Biznis model – objasnite kako zarađujete novac.
  • Gde ste sada – istaknite koja je vaša trenutna situacija. Na čemu sada radite?
  • Dokle ste stigli – bitno je da pokažete dokle ste stigli sa razvojem ideje, na taj način ljudi stvarno imaju uvid u to da ste vi voljni da radite na daljem razvoju svoje ideje. Možete pokazati demo verziju svog proizvodaili MVP (ako postoji).
  • Šta želite da postignete – objasnite gde želite da budete za određeni period vremena, i kako planirate da dođete do tog cilja.
  • Tim – veoma je važno da predstavite ljude koji su radili sa vama na razvoju ideje. Objasnite zašto je taj tim oformljen.

Nakon prezentacije

Pripremite se za pitanja – pitanja su suštinski deo svake prezentacije, nemojte da se iznenadite ako čujete neka neprijatna pitanja. Najbolji način da se pripremite za ovo jeste da sami sebi postavljate teška pitanja.

AIDA koncept

A – Attention
I – Interest
D – Desire
A – Action

Ovo je koncept koji se koristi u marketingu koji kroz određene korake predstavlja u kojoj se fazi kupac nalazi. Sastoji se od četiri faze.

Vidimo se na radionicama!
Srećno!