Šta je MVP?

Najjednostavnije: MVP (Minimum Viable Product) je proizvod sa minimalnom funkcionalnošću.

MVP je jedan od najvažnijih koncepata u Lean metodologiji koju je Erik Ris opisao u svojoj knjizi “The Lean Startup”. Lean metodologija je način na koji možete da upravljate svojim startapom, otkrijete probleme koji se javljaju i odredite kada je vreme da napravite zaokret (pivotirate) ako stvari ne idu po planu.

Erik Ris je MVP definisao kao:

“MVP nije nužno najmanji proizvod koji možete da zamislite, to je jednostavno najbrži način da prođete kroz petlju napravi-proceni-uči s minimalnim trudom.”

MVP nije krajnji proizvod koji treba da plasirate svojim kupcima. To je samo najlakši način da pokrenete proces učenja, tako što ćete napraviti proizvod koji ima minimalne, funkcionalne osobine krajnjeg proizvoda.

Vaša ideja je eksperiment!

Kreiranje MVP-a je način na koji možete da odgovorite na najvažnije pitanje koje treba sebi da postavite. To pitanje je: “Da li ovaj proizvod treba da postoji?”. Prva stvar koju treba da uradite je da definišete problem. Kada ste definisali problem, treba da napravite proizvod sa minimalnom funkcionalnošću i počnete što pre da učite kako da efektivnije rešite konkretan problem svojim klijentima/mušterijama. Tek kada ste vi i vaši kupci u potpunosti zadovoljni proizvodom koji je proistekao iz MVP-a, tada možete da ga plasirate na tržište.

Trebalo bi da znate da je funkcija MVP-a da predstavi jednostavan i upotrebljiv proizvod koji će vam pomoći da sagledate potrebe kupaca i da vidite u kom smeru se kreće razvoj vašeg proizvoda.

Koji su to benefiti MVP-a?

MVP se plasira ranim usvajačima. Rani usvajači su ljudi koji vole da isprobavaju nove proizvode i oni vam neće zameriti ako nešto nije u redu sa proizvodom.

Svrha pravljenja proizvoda sa minimalnom funkcionalnošću je da vidite da li uopšte postoji tražnja za tim proizvodom. Najgore što može da se desi je da niko ne kupi vaš proizvod, a to je poslednja stvar koju želite.

Dropbox

Dropbox je sada tehnološki gigant koji vredi 10 milijardi dolara, ali njihov proizvod nije od početka bio poput ovog koji mi danas koristimo. Oni su svoj rast prouzrokovali tako što su napravili MVP i generalni direktor Dropbox-a, Džru Hjuston (Drew Houston), je napravio ovaj video u 2007, kako bi objasnio ljudima način korišćenja Dropbox-a: Dropbox demo.